Ariana Grande kisasszony, a veszedelmes nőszemély.

ariana.png


A poszt arra vállalkozik, hogy górcső alá vegye Ariana Grande művésznő 2016 - ban megjelent Dangerous Woman című ars poeticának is beillő nótáját. Lássuk tehát, vajon mire gondolhatott a költőnő, amikor a világba ordította, hogy ő bizony nem csak hölgy, de ezen kívül dangerous is, vagy ha nem, hát 3 perc 55 másodpercig biztosan úgy érezte magát. 


Oh yeah indít a szöveg in medias res kezdéssel, ami talán szabad fordításban úgy cseng Ady és Babits nyelvén, hogy: Ó, igen. Aztán nem is lacafacázik a művésznő,  egy nemzedék nevében énekli meg, neki  nem kell engedély, már meghozta a döntést, hogy tesztelni fogja a limitjeit, szexuális értelemben véve elmegy a falig, gátszakadás ide vagy oda, ez az Ő dolga, Isten őt úgy segélje, be fogja fejezni amit elkezdett. Nem kell feltartani, nem kell akadályozni, nem kell pironkodni, meg lesz ragadva a pillanat varázsa, csőre van töltve, mármint a művésznő, és az agya olyan összpontosított fókuszációban van ezekben a másodpercekben, hogy még a jóistent is inasba rakja, ha belerondít a bizniszébe.  

ariana.jpg


Ami ezután következik beigazolja eddig csak sandán, de most már magabiztosan gyanított gondolatunkat, hogy itt bizony tényleg, némi kép zavarral élve,  valami emberfeletti szexualitás hősi eposza bontakozik ki a fülünk előtt. Ezt alátámasztandó jön, hogy bőrre bőr, a Jaj Istenem, Szűz Anyám , a húdejóvagy és hogy meg ne állj, te fiú. 

És el is szabadul a pokol.

Jön a teljes önfeladás, sőt önalárendelés. A költői én többször is beismeri, hogy a veszélyesség, amelyről eddig úgy beszélt, mintha a művésznő alapvető természetéből fakadna, csak a férfipartner személyiségéből rá visszatükröződő illékony illúzió. A valóság ridegsége ököllel csapja pofán a befogadót. A költőnői én nemhogy nem veszélyes, hanem kiszolgáltatott holmi "lovászfiú" szexuális kénye, kedvének. Az emancipáció álarcát levetve felszínre tör a valóság: 
a művésznő valamely úton módon, mégiscsak tárgyiasítva van ebben a szituációban. 



Igen ám, de Ariana Grande kisasszonyt nem olyan fából faragtál, amilyenből mi azt gondolnánk. Mégegyet csavar ezen a már így is kellőképp zavaros történeten, s a soron következő strófában ki is húzza az előző bekezdés okfejtésének méregfogát:

levonhatunk mi akármilyen következtetést az eddigiekből, neki nem kell semmit bizonyítani, sőt, természetfeletti képességekkel rendelkezik, azaz golyóálló, áramvonalas testéről visszapattannak a kilőtt lövedékek, és  ezt értelmezze mindenki úgy, ahogy akarja és nem szégyelli. 


A csavar után nyugodtan visszahelyezkedhetünk a lineáris aktusba, okoskodásnak, találgatásnak innentől kezdve helye már nincs.

Helyette együtt mozgás van, új dolgok vannak mozgás közbe, savor van, jelentsen bármit is ez a szó, de a lényeg, hogy eljutunk a totális kiteljesülésig: Grande kiasszony adó, kapó, vevő , adás és csatorna, tér és idő, de ami a legfontosabb, hogy a veszélynek él, ezzel pedig beigazolódik és  önazonosul:

ő egy veszélyes csaj, mit csaj, nő. 



---

képek forrása: www.google.hu