Tökösen megöregedni?

Olvasom a 24.hu mai "Stallonét a Szupercella 2-ben sem lehet majd fogvatartani" című cikkében, hogy nemsokára érkezik a kétezertizenhármas Szupercella folyatatása. Ez tök jó, de már a szalagcímet látva belém hasított a szomorúság: ez az egész, valahol mégis csak nagyon nagy gáz! 

Miért főszereplősdiznek még mindig  hatvan, hetven feletti bácsik akció mozikban? Egyáltalán minek szereplősdiznek? Nem fordul meg a fejükben, hogy ideje lenne letenni a lantot és hagyni érvényesülni a fiatalokat?! Nincsenek jó fizikumú, karizmatikus fiatal akciósztárok?

Lehet. Például most, mikor elgondolkodtam példákon, egyből Jason Momoa, Mark Wahlberg vagy Dwayne Johnson (linkre kattintva meglepi) jutott eszembe. De könyörgöm, hát ők is már negyvenes arcok. Az  olyanok, mint például a nyolcvanas, kilencvenes években, Schwarzenegger , Stallone, Van Damme, meg a Feláldozható crew szereplőgárdája, ők hol vannak? Vagy én vagyok harminckét évesen bazi öreg és csak annyi van, hogy nem követem eléggé az új trendeket? 


Apropó Feláldozhatók trilógia.

Valószínűleg azért kapott el a nyavajoghatnék ennyire, mert nemrég csináltam egy Feláldozhatók maratont ( asszem az RTL-en vagy a TV2-n is épp most megy valami ilyesmi szombatonként) és a Szupercellás hír már csak a felgyülemlett nosztalgia csömörre volt egyfajta természetes immunreakció. Fasz tudja.

De az biztos, hogy ezek a filmek bármennyire is szórakoztatóak, bármilyen ügyesen is csomagolják modernbe az ósdit, tovább megyek, bármennyire is ki vannak még mindig gyúrva a Stallonék és Schwarzeneggerek, mégis csak kurvára kiábrándítóak ezek az öregharcosok, mert felhívják a figyelmet arra, hogy bizony még a terminátor se örök. Még ő is megöregszik aztán előbb - utóbb ki lesz baszva a méhtelepre.

Akár hogy is csűrjük,  megszottyad Sly meg Arnold is, hiába a filmekre feltuningolt test és a harmincasoknak való edzésterv a felkészülési idő alatt. Ha csak visszagondolunk arra a részre, az első Feláldozhatókból, amikor besétál Arni a templomba. Tegyük a szívünkre a kezünket és úgy mondjuk, hogy nem egy togyogós öregembert látunk? (Főleg az egész alakos snitteken.)

 




Valójában látszik már a mozgásukon, bizonyos gesztusaikon, hogy eljárt felettük az akciósztárság szempontjából az idő. Arról nem is beszélve, hogy ezek az arcok két jelenet között egymás mellett fekszenek a kórházban infúzióra kötve. Kinek jó ez?


Persze értem én, hogy nagyon nehéz elengedni a fiatalságot, megélni azt, hogy már jócskán túl vannak a csúcson, a tesztoszteron meg olyan iramban szivárog belőlük, mint egy szitává lőtt benzintartályból.

De urak! Kurva sokat letettetek már a nyolcvanas, kilencvenes években felnövő generációk asztalára.
Ezekkel az munkákkal nem hozzá adtok, inkább elvesztek a legendátokból.

Mondom ezt úgy, hogy meg fogom nézni az összes új Stallone, Schwarzenegger filmet, ahogy megnéztem a Szupercellát, a Feláldozhatókat, az Erőnek erejévelt vagy a Rambo 4 - et (de említhetném akár a Rocky új részeit, bár mégsem, mert ott valahogy pont jól pozícionálta magát Sly). De valahányszor kijövök egy-egy ilyen moziról amellett, hogy általában jól szórakozok, a szívem sarkában mégis ott bújkál a szomorúság, a fentebb leírtak miatt. 


Ha már ezek a tökös fazonok kurva sok embernek a macsóság nonplusz ultrái, mutassák meg azt is, hogyan kell tökösen,méltósággal,  komplexusok nélkül lazánfaszán megöregedni.Legalább is "énaszondom".

 

----

kép forrása: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2098595/Arnold-Schwarzenegger-Sylvester-Stallone-bump-hospital.html

a filmrészlet a The Expendablesből, forrása: youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomfilozofiak.blog.hu/api/trackback/id/tr1014030380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nép fia 2018.06.08. 16:19:55

A káromkodás elrontja az egyébként érdekes tartalmat és jó gondolatokat.

efmint 2018.06.08. 17:02:54

@A nép fia: Köszi ! Sajnálom, hogy a káromkodás rontja számodra az élvezeti értéket.

lenörd hofstadter 2018.06.08. 17:20:36

Ezek harmincas-nyegyvenes korukban letettek valami újat az asztalra. Egy mai harmincas-negyvenes önálló ötlettel nem rendelkezik, a filmipar bábja olyan szerepekkel amit bárki el tud játszani akinek van elég vér a pucájában, hogy 183-szor is lenyomja ugyanazt a háromszavas mondatot, mire a kéz felemelése és a három szó annyira szinkronba kerül, hogy ne legyen feltűnő mennyire buta aki mondja.
Újat kell letenni amire tódul a nép, de az nehéz, sokkal könnyebb az öregeket szidni, hogy miért nem döglenek már ki. Csak szólok, mire kidöglenek, azok kidöglését várja a következő csapat akik most várják az előző kidöglését.
A színész jelenleg egy jól fizetett biodíszlet amiből van bőven utánpótlás, a mai filmipar már az excel táblákban dől el.

Az igazi Trebics 2018.06.08. 17:50:39

A producerek biztosra mennek, nem fognak szinte ismeretlen fiatalokat felépíteni, amikor a vén trottyok igaz, hogy tízszer annyiba kerülnek, de tízszer annyit is hoznak a konyhára. Mert Te, a néző, rájuk vagy kíváncsi, a húzónévre, a biztos minőségre, nem valami zsákbamacskára. A Disney is hogy megjárta az új Solo-val. Craig-hez sem véletlenül ragaszkodnak Bond-ként, akinek a töke tele van a szereppel, de van az a pénz, amiért korpásodik a haja, és a gyártónak még így is megéri.

várom a levelet 2018.06.08. 18:21:24

bizony a Seagal is elég totyogós már .illúzióromboló.

Ahoj- 2018.06.08. 18:52:03

Miért vannak mai normális filmek?

Még az amerikaiaik is nézhetetlen, semmitmondó, egy kaptafára épülő gagyi. Ami még nézhető az mondjuk a 70-2000-es évek közötti filmek, régiek közül Bud Spencer, vagy Lui de Funes, vagy Stalone, Bruce Willis de az elmúlt 5-10 évben én egy normális, jó filmet nem láttam.

PiBá 2018.06.08. 18:57:20

Az is lehet esetleg tényező, hogy szeretik, amit csinálnak?

Kegy 2018.06.08. 19:06:27

@PiBá: kizárt. tuti kolbászos zsemlére kell a lé :)

PiszkosFreddy 2018.06.08. 20:40:58

Kedves efmint !
Igazad van, ne is menjél el a moziba jegyet venni ezeknek a mumifikálódott élőhalottak vacak filmjeire,sőt bojkottáld,és erre minden ismerőst-ismeretlent vegyél rá !
Majd asztán' megláttyuk mire mennek ezek a szerencsétlen nímandok, ha öt ember nem nézi meg a dögunalmas filmjeiket.....
....te meg majd ennyi idős korodban,ha megéred, diadalittas nosztalgiával gondolhatsz vissza, miközben fél kiló csirkelábért állsz sorba, milyen jól lehúztad őket abban a fenomenális posztodban, amit tíz ember olvasott el.

efmint 2018.06.08. 20:45:23

@PiszkosFreddy: Jól megkaptam. Köszönöm, hogy helyreraktál! Minden stimmel, stimmelni fog, csak a csirke nem.

diliba 2018.06.08. 21:03:59

Azt gondolom, hogy a jövőben egyre több idős emberről szóló film lesz, ahogy öregszik (el) a népesség a Földön. Mert az idősebbek egyrészt szívesen megnézik fiatalságuk nagy sztárjait még idősen is, másrészt mert jólesik egy öregnek azt látni a filmen, hogy a másik öreg(ek) még élnek, és történnek velük dolgok. Tehát akkor neki sem kell még elásnia magát.
Pl. nemrég láttam a Könyvklub c. filmet, ez is ilyen, csak nőknek való. 4 öregcsaj dolga a pasikkal. Nagyon jó volt mindegyik sztorija, egyedül a Diane Keaton és Andy Garcia páros nem működött nálam. A valóságban 10 évvel fiatalabb a pasi, de 20-30 évvel néz ki jobban. Szóval az nagyon nem volt hiteles, de a többi történet jó volt...

efmint 2018.06.08. 22:27:31

@diliba: Nekem a fő problémám nem az, hogy idősek filmekben szerepelnek, hanem, hogy megpróbálnak úgy csinálni, mintha nem fogna rajtuk az idő. Miért gond az, hogy fog? Ezért is írtam hogy a legutolsó Rockyban például teljesen a helyén volt Stallone szerintem. Nem akart többnek látszni. De pl. egy Rambo 5, ami készül? Hogy újra lemészáról mindenkit, aki az útjába akad. Ugyan már. Ettől függetlenül én nagyon bírom ezeket a színészeket, rajtuk nőttem fel. Azzal is lehet jó példát, meg reményt adni az idősödőknek, hogy mutatják, hogy el lehet fogadni hogy idősödik az ember és más helyre kerülnek a súlypontok.Más az ami jól áll és hiteles. De persze ez csak az én véleményem. :- )

padlogaz 2018.06.08. 22:28:58

Szvsz tarsadalmilag valoszinuleg nagyon hasznos, az idosek szamara inspiralo lehet, hogy ne hagyjak abba az aktiv eletet, nyugodtan sportoljanak 60-70 eves korukban is, ma mar senki nem neveti ki, ha nyugdijasokat lat futas vagy kondizas kozben.

efmint 2018.06.08. 22:29:19

@Ahoj-: Szerintem vannak. Pl Sicario. Az nekem nagyon tetszett. De azért még ezen felül is elő lehetne venni filmeket, amik jók. Legalább is a hasonló mozik az én ízlésemnek tökéletesen megfelelnek.

efmint 2018.06.08. 22:31:25

@padlogaz: Persze, én nem ezt mondom. Sportoljanak, hogyne. De az szerintem nem inspiráló, ha egy 70 éves ember egy 30 - 40 éves teljesítményével akar versenyezni. Én inkább elhiszem a 40 éves Rambonak hogy lenyom egy egész vietkong századot, mint a 70 évesnek. Na mindegy, nem ragozom :-)

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.06.09. 07:00:26

@efmint: pedig egy jól karbantartott 70es ugyanugy le tud nyomi egy vietkong századot mint egy 40es, a gépkarabélyból ugyanaz a golyó repül ki ugyanakkora átütőerővel. Faterom 70 fölött van de olyan fizikai teljesítményre képes, hogy nekem fájdul meg tőle a hátam, pedig csak egy nemsportolól átlagmagyar aki nem a TV előtt tesped minden szabadidejében hanem fizikai munkát végez.

LúzerMan 2018.06.09. 08:04:52

@Ahoj-:
Sicario-t én is ajánlom, ha még nem láttad.
Van még jófajta lövöldözés az Utolsó műszakban is, de ott nem az a lényeg.

Az öregfiúk meg nyomják csak, amíg van rájuk kereslet! Persze, ez a kettősség nálam is megvan, mint a szerzőben, de nem ennyire erősen.

diliba 2018.06.09. 08:46:17

A korral változik a véleményünk az öregekről. 50 éves koromban őrültnek gondoltam az az 55 éves nőtársamat, akivel együtt jártunk tornázni, de "még képes volt futóversenyekre is elmenni". Aztán pár év múlva a baráti társaságunk megdumált, hogy én is fussak, és idén is voltam, 64 évesen, tömegfutáson. Aki folyamatosan sportol, és nincs szervi baja, az ennyi idősen még tökéletesen tudja tartani a szintet egy másik 20-30 éves hobbisportolóval. De azért biztosan eljön az az idő... És Magyarországon hamarabb, mint nyugaton. Mert hat az emberre a (magyar) közgondolkodás, hogy hát ennyi idősen már nem illik... nem szoktak...

diliba 2018.06.09. 08:52:47

Amúgy, a filmre visszatérve, én is kicsit erőltetettnek érzem, hogy még ennyi idősen is superman-ek (kivasalt arccal), de amíg van kereslet a filmjükre, addig csinálnak velük. És ez így jó. Én is szívesebben nézem Denzel Washington, Keanu Reeves, stb. fiatalabb kori filmjeit, de jó nosztalgiázni a frissebb filmjeiken is...

turbólyuk 2018.06.09. 09:02:13

Amiről itt szó van, az az akciófilmes filmsztárok problémája.
A színészek, mint Robert Redford vagy Donald Sutherland... stb. Ők kapnak a koruknak megfelelő szerepeket, de az akciófilmben milyen "korának megfelelő" szerep van Stallone számára ? (mondjuk mint az utolsó Rocky filmben, de ez ritka).
Nem kell megnézni már ezeket a filmeket.

alteredit 2018.06.09. 09:27:34

Engem a káromkodás nem zavar, inkább csak a low class, ami az irományból árad: (tízéves kor felett elkövetett) bácsizás, bébinyelv, helyesírási hiba... de hát akkor ez egy ilyen blog. :)
Amúgy jelezném, ugyanebben a társadalmi osztályban van elterjedve az a nézet, hogy - bár az öregeket, sőt, az Öregeket nagyon tiszteljük - legkésőbb hetven felett már mindenki zokni agyilag és fizikailag, és náluk ez sokszor így is van. :) De ez nem általános dolog! Nekem most már sok rokonom 75 felett van, de 90 feletti rokonom is volt, mind teljesen frissek szellemileg, és agilisabbak, mint én valaha is voltam. Biztos vagyok benne, hogy Stallone és Schwarzenegger is most is sokkal fittebbek, mint az öcsém vagy a férjem valaha volt. Miért ne akciósztárkodnának? Persze, a fejükre igazából nem kellemes ránézni, egyetértek. De nekem az itthoni volt és még mindig nyüzsgő sztárok az igazán illúzórombolók, pedig tévében sosem látom őket, csak képen, de az is elég.
Mellesleg elmondanám így 50 felett, hogy öregedni hatalmas szívás. Most sem értek egyet az alienszerűre botoxoltató, vagy nőben body-builderkarú, vagy az arcukat maszkszerűre műtettető sztárokkal, de már megértem, miért csinálják. Hiába marad friss a szellem, ha a test majdhogynem oszlásnak indul. :D Úgyhogy nincs más hátra, mint előre, testedzeni kell ezerrel, és még attól se lesz jó semmi, csak jobb. Úgyhogy részemről hajrá Sylvester, hajrá Arnold, bár igazából sosem voltam nagy rajongójuk. Rambo-t egy csomót nem is láttam.
És mondd, ki lenne az a nagy fiatal akciósztár? Eléggé képben vagyok filmekben, moziba is járunk, Netflix-em is van, meg HBO GO-m is, de most eléggé el kell gondolkoznom. Valami Chris? (Hemsworth, Pratt, Pine) Ryan Reynolds? Alden Ehrenreich? (Már a Hail Caesar-ban is furcsállottam.) Hát ritka egyedi és karizmatikus mind....

MACISAJT 2018.06.09. 09:54:57

Ha valaki befutott, azt a producerek képtelenek elengedni.
Én már becsukott szemmel tudom pl. megjósolni, Robert de Niro vagy Meryl Streep éppen melyik manírja következik, akármilyen filmben.

Stallone és Schwarzenegger? Bruce Willis is 63 éves...

látjátok feleim szümtükkel 2018.06.09. 10:36:37

"Ezekkel az munkákkal nem hozzá adtok, inkább elvesztek a legendátokból. "

Posztoló biztosan fiatal ember. Ezért nem tudja, hogy mindennek van ideje, mint tavasszal a pitének.

A fiatal színészek miért nem mutatnak többet, és jobbat, mint a megörgegedett sztárok? Az egyéniség építés ideje a fiatal kor.

A megöregedett sztárok élete azzal, hogy ők öregszenek nem szűnt meg, csak más lett. Ők ezek szerint jobban tudnak alkalmazkodni a mai viszonyokhoz, mint azok a fiatalok, akik nem tudják eladni magukat . Miért? Mert nincs egyéniségük.

Az egyéniség meg nem magától lesz, azt fel kell építeni. Mindenkinek magának. Ráadásul ha egyszer kialakul, akkor az csak fizikai okokból képes megszűni/megváltozni ( gondolok pl. egy elmebeli változásra ). Az ó bor attól, hogy öreg, sokkal finomabb, mint a friss, kiérleletlen. Ezt a fiatal elme még nem tudja, de ha szerencséje lesz, akkor megtanuhatja. Persze, ha nem lesz hozzá elég esze(tudása), akkor mitől tanulhatja meg?

Mankel 2018.06.09. 10:40:34

Nagyságrendekkel könnyebb és olcsóbb kisebb kockázattal bír ha régi motorosokkal eljátszatják az unalomig ismert kliséket, mint pénzt, energiát beleölni és kockázatot vállalva JÓ forgatókönyvet íratni. Ezek a sztárok sem azért lettek valakik mert olyan nagy színészek lettek, hanem mert marha jó filmekben játszottak. MAD MAX 1-2-3, Terminator, Rambo, Conan stb. Mi a különbség Schwarzenegger és Dolph Lundgren között? Semmi. Csak az egyik legendás filmekben játszott a másiknak meg egy filmjét sem tudom felidézni. Kik voltak akkor? Senkik. Bárkit fel lehet építeni, csak olyan filmet kell csinálni ami felépíti őt.

Mankel 2018.06.09. 10:42:59

Amúgy meg szerintem a filmek visszaszorultak a második vonalba a jövő a sorozatoké.

midnightcoder2 2018.06.09. 11:01:07

@Mankel: Egyrészt, ezek azért tényleg elég jók voltak a maguk idejében, másrészt akkoriban volt olyanjuk a filmeknek Pl. hogy forgatókönyv. És az egészet nem aköré építették, hogy kellőképpen PC legyen és el lehessen velük adni egy rakás cuki akciófigurát. Tényleg lehet filmet csinálni egy olyan bárgyú hülyeségből, mint a Transformers ? Öt éves korban biztos tuti cool dolog az autóból átalakuló robot, de tíz év fölött azért már el kellene gondolkodni azon, hogy ez az egész mekkora emeletes marhaság. Vagy az Ébredő Erő. Szánalmasan összeollózva a régi Csillagok Háborúja filmekből. Ami amúgy azért érdekes, mert lett volna értelmes utótörténet, Pl. Timothy Zahn könyvei. Ahogy a Solo-nak is lehetett volna forgatókönyvet csinálni az Éden Pokla sorozat alapján. Akár három filmre valót is. Csak ahhoz mondjuk kellett volna egy profi forgatókönyv író, profi rendező, valami normális színész Solo helyére, meg ilyenek.

Mankel 2018.06.09. 11:07:42

@midnightcoder2:
Pontosan ezt mondtam én is. De semmi baj a Hollywoody filmek visszaléptek egyet. Délutáni matiné lett kamaszoknak. A jövő a sorozatoké. Minden valamire való forgatókönyv író sorozatokat ír, mert ott nincsenek korlátok nincs skript doktor, ha egy történet 5 évad 22 rész akkor 5 évad 22 rész. Nem kell belerugdosni max 150 Percbe.

Mankel 2018.06.09. 11:10:41

@midnightcoder2:
A sorozatokat pedig szerintem a Számítógépes játékok fogják leváltani. Vicces belegondolni, hogy 150 év múlva a Keresztapa, Game of Thrones és Braking Bad meg a Wicher lesz a 'kötelező olvasmány".

Void Bunkoid 2018.06.09. 13:00:24

@Mankel: ez merész kijelentés. Már az ötvenes években volt egy ilyen vízió, hogy a tévé ki fogja nyírni a mozit, aztán mégsem tudta. Most sem fogja.

Csak megint ki kell termelődnie egy olyan író/producer generációnak, aki lesz olyan kreatív, hogy valóban új, eredeti történeteket hozzon.

Az ötvenes években is azért fáradt ki a mozi, mert - akár most a futószalagos Marvel-cuccok, meg remakek-rebootok - akkorra is kifulladta forgatókönyvírás, és akkor is már csak ilyen 3-4 típusú, egykaptafa filmek mentek, nevesítve a romantikus-bugyuta vígjáték, a háborús dráma, a bénahorror meg a kardos-szandálos ókori kosztümös lópikulák. Na jó, az utóbbit annyira nem szólnám le, mert pont közéjük tartozik a Ben-Hur is, ami klisés settingje ellenére valóban a világ egyik legpusztítóbb mozifilmje, nem véletlenül is máig világrekorder azzal a 11 darab Oscar-díjával.

Mankel 2018.06.09. 13:16:56

@Void Bunkoid:
Igen ez nem lehetetlen, de az 50-s éveken volt olyan minőségű sorozat, mint a Game of Thrones? Vagy olyan minőségű számítógépes játék mint a Wicher? Volt olyan, hogy a filmek hanyatlásának ellenpólusaként ilyen erős kihívók jelentkezzenek mint most? Szerintem nem. Eddig Hollywood kezében volt a pénz a kreativitás. Mostanra a sorozatgyártók kezében is van akkora pénz a kreativitás meg egyszerűen átvándorolt., mert a sorozat sokkal több és jobb lehetőséget biztosít neki és már a pénz is megvan, hogy az álmokat vászonra vigye.
Ott van az Expanse látványban simán felveszi a versenyt bármelyik filmmel és törtében sem tudok tudok olyan filmet ami felvenné vele a versenyt.
Nem azt mondom, hogy a filmnek vége hanem azt, hogy helyet cserélt a sorozattal, vagy a számítógépes játékokkal.
A mostani anyagilag meg minden szempontból legsikeresebb filmszéria a Marveles univerzum de az is fekato egy sorozat, csak a moziba.

Mankel 2018.06.09. 13:26:00

Elnézést defakto-t akartam írni

Void Bunkoid 2018.06.09. 13:33:16

@Mankel: pontosan.

Amúgy a Witcherrel nagyon fején találtad a szöget, mert ekkora kurva jó játékot tényleg még soha senki nem tudott csinálni - a videojátokra jellemző interaktivitás alapvetés ebben a műfajban, az, hogy iszonyat durván befolyásolja a is a történetvezetést a karakter ténykedése, a látványvilága viszont brutális, tényleg lassan a filmekkel van egy súlycsoportban, és amiben magasab a legjobb, hogy a történtevezetése, annak mélysége és kibontása minden eddiginél "regényolvasásszerűbb" élményt ad a játékosnak. Ennyire még a nagyon mélyértelmű filmek sem közelítették meg az olvasásélményt.

Void Bunkoid 2018.06.09. 13:33:50

Bocsánat a sok elgépelésért, úton vagyok és telefonról kommentelek :)

Mankel 2018.06.09. 13:37:39

@Void Bunkoid:
Szerintem is, és végül ezért fog nyerni végül a számítógépes játék.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.06.11. 07:19:40

@Mankel: Dehogy fog nyerni. Az emberek többsége nem játszik max telefonos unaloműzőt és ez a jövőben sem fog változni

Legújabb dumák

Én vagyok